Activitats de tarda

INFORMACIÓ INSCRIPCIONS CURS 2021-22

Les inscripcions es podran fer a partir del dia 20 de setembre a les 21 h.
Si cliques al botó de la dreta s’obrirà el PDF on hi ha l’enllaç d’inscripció a cada activitat.

  • Inscripcions online a través de la web d’AESA.
  • Veureu en directe el nombre de places disponibles i, al inscriure-us, rebreu al moment un e-mail de confirmació.
  • La reserva es gestionarà per domiciliació bancària, no caldrà fer transferència ni enviar justificant.
  • El número de places és limitat i que alguns grups s’omplen molt ràpid.

En cas que algun infant no pugui assistir a l’activitat o si l’ha de recollir algú que no sigui la mare o el pare es comunicarà directament a la monitora.
Altres consultes relacionades amb les activitats de tarda: afa.comissioextraescolars@gmail.com

Important NORMATIVA:

  • Cobrament de les activitats trimestralment la primera setmana de cada trimestre a través domiciliació bancaria.
  • Altes i Baixes abans del 20 del mes anterior. 
En cas d’alta es començarà el mes següent i es cobraran els mesos a cursar restants del trimestre.
En cas de baixa, es retornaran els mesos no cursats.
  • Altes: recàrrec de 20€ per activitat que us seran retornats a l’últim trimestre si l’infant segueix tot l’any.
  • Es cobraran 4€ addicionals durant el primer trimestre en concepte d’assegurança ( independentment del numero d’extraescolars. Son 4€ per any per infant). Si el vostre infant fa només Judo o només Jocs Motrius, o Judo i Jocs Motrius, aquest recàrrec no s’aplica.

PISCINA

L’activitat de piscina es fa al CEM VINTRO. Els monitors de Gaia acompanyen als infants fins a la piscina. Els infants aprenen a nedar a jugant dins l’aigua. La piscina permet el desenvolupament de les habilitats psicomotrius, físiques, emocionals i lúdiques.

Funcionament de piscina:
– 15h45: Recollida per acompanyants de Gaia per anar al CEM VINTRO. Un monitor es queda fins al final per qualsevol cosa que fes falta.
– 16h15-17h: curset de natació.
– 17h: els pares/mares poden entrar al vestuari per recollir als infants i ajudar-los a canviar-se.

DANÇA

Saltar, ballar, córrer, respirar, escoltar, crear, jugar, interpretar, gaudir, experimentar, imitar… La Dansa creativa per a infants entesa com un espai on, des de la cura i el respecte, l’adult acompanya al grup i convida a l’infant a descobrir el cos en moviment. Un espai on tot hi té cabuda i l’espontaneïtat i l’expressivitat afloren. La dansa creativa permet ampliar els recursos expressius de les emocions bàsiques a través del reconeixement facial i corporal d’aquestes. Tot a través de jocs ( amc cercles, teles etc) i activitats de descoberta del llenguatge corporal.

ANGLÈS (Collage)

Un programa divertit i creatiu d’immersió a l’anglès, que a través d’activitats participatives facilita l’aprenentatge de l’idioma. Treballem per projectes, i donem als estudiants l’oportunitat d’explorar els diversos projectes, i l’idioma en general, per mitjà de l’art, jocs, experiments, cançons i contes. D’aquesta manera, els i les alumnes participen activament en el seu aprenentatge de l’anglès.

Els temes de la llengua es treballen cada setmana de manera progressiva, de manera que els i les alumnes adquireixen les eines per millorar les seves habilitats lingüístiques en un procés d’aprenentatge natural.

Cada classe s’estructura de la mateixa manera, afavorint que els nens se sentin còmodes i segurs per aprendre la llengua seguint un ritme i una rutina, mentre al mateix temps deixem espai per practicar l’anglès i explorar la seva pròpia creativitat expressiva.

ANGLÈS PRIMARIA (Phoenix)

El nostre programa EARLY LEARNERS és un enfocament dinàmic i lliure per aprendre anglès, mitjançant el qual vam crear diferents zones contextualitzades i atractives (amb temes) dins de l’aula. Els nens i nenes tenen la llibertat d’interactuar amb la zona que més els interessi i els nostres professors els donen suport i animen a participar amb els materials i activitats en anglès. El nostre professorat també modela com completar les activitats usant el vocabulari apropiat. Aquest enfocament no només millora el vocabulari, sinó que també permet que els nens comencin a escoltar i respondre en anglès (segons els objectius de l’MECR A1) ‘mentre es diverteixen!

JOCS MOTRIUS

Comencem amb les habilitats bàsiques amb complements i material fungible. S’aprèn jugant a botar, passar, llençar, conduir, mitjançant jocs cooperatius i no competitius. I també amb alguns circuits coordinatius. Primer hem d’aprendre a caminar, córrer, saltar, rodolar, reptar, trepar… per poder després relacionar-nos amb la pilota (d’escuma o bé de plàstic tou), el frisbee (escuma) i amb les cistelles adaptades a la mida dels infants, així com material divers ja sigui de l’activitat: sticks, raquetes… o bé comuns: cons, piques, cercles, pitralls… A les activitats, sempre hi ha una primera part d’adaptació o escalfament, mitjançant algun joc o proposta per després assolir l’objectiu de la sessió. A la part final hi ha una tornada a la calma.

TEATRE

Com moltes altres tècniques artístiques, la interpretació és una disciplina que ens permet acostar-nos a nosaltres mateixos i conèixer-nos més a fons. Amb aquest projecte es pretén desenvolupar, mitjançant el treball amb el cos i la veu, la nostra expressivitat i sensibilitat, així com la distinció de les diferents i infinites emocions que podem arribar a acumular en un sol segon. Sempre ho fem a través de jocs i exercicis que facilitin el desenvolupament personal i la confiança en un mateix, permetent que cadascun dels integrants del grup assumeixi la seva pròpia velocitat d’aprenentatge, diferent de la de la resta.

JUDO INFANTIL

El judo és un esport nascut al Japó a finals del segle XIX de la mà de Jigoro Kano. Literalment, Judo significa camí de la flexibilitat o de la suavitat. Amb això, Kano volia dotar als infants d’un camí de vida desenvolupant les tres dimensions de la persona: física, cognitiva i emocional.

Objectius principals:
Desenvolupar adequadament les habilitats motrius bàsiques, consolidar la lateralitat i la coordinació i fomentar l’estimulació cognitiva de l’infant.

Hàbits a treballar:
Assolir hàbits d’integració, responsabilitat i autonomia.

Metodologia:
Es treballarà amb una metodologia d’aprenentatge cooperatiu utilitzant el joc com a eina pedagògica principal.

JUDO PRIMARIA

El judo és un esport nascut al Japó a finals del segle XIX de la mà de Jigoro Kano. Literalment, Judo significa camí de la flexibilitat o de la suavitat. Amb això, Kano volia dotar als infants d’un camí de vida desenvolupant les tres dimensions de la persona: física, cognitiva i emocional.

Objectius principals: Reforçar el desenvolupament psico-motriu dels infants i fomentar el seu autoconeixement i la presa de decisions. Acostar als infants alguns conceptes tècnics del judo.

Hàbits a treballar: Assolir hàbits de responsabilitat, comunicació i autonomia.

Metodologia: Es treballarà amb una metodologia d’aprenentatge cooperatiu amb el
joc com a eina pedagògica principal.

CIRC

El circ ajuda a millorar la coordinació, equilibri, l’expressivitat, creativitat i consciència corporal. Amb aquesta eina acompanyem el desenvolupament cognitiu a través del moviment. Enforteix la seguretat, confiança i l’escolta. Observem i acompanyem els límits i habilitats individuals. Mitjançant el joc experimentem salts i caigudes, acrobàcies de sòl bàsiques (pi, tombarella, roda) i figures d’iniciació amb teles acrobàtiques.

CERÀMICA

En l’art del fang, a través del modelat el nen/a imagina, crea, materialitza les seves idees i desenvolupa la concentració. Treballar amb les mans permet relaxar-se, deixar anar i canalitzar les emocions. També quan el nen/a modela, desenvolupa la motricitat fina. El nen/a pasta, ajunta, separa, torna a unir les peces donant forma, mida, proporcions fins a aconseguir plasmar la seva peça final i observarà les diferents tècniques aprenent de modelatge, estampat, assecat i pintura.